5ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς
Ζαλόγγου 9Α Καστοριά Τ.Κ. 52100 - email: mail@5dim-kastor.kas.sch.gr - Τηλ: 2467082424

Επιμορφωτική δράση με θέμα: “Σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας πτυχών της γραμματικής με βάση τα πορίσματα της σύγχρονης γλωσσολογικής έρευνας”».

Το Σχολείο μας στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει αναπτύξει με το Τμήμα Φιλολογίας του Α.Π.Θ. συνδιοργανώνει με το Εργαστήριο Γλωσσολογίας του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, κα Αλίκη Καζταρίδου, και το 10ο Πειραματικό ΔΣ Καστοριάς διαδικτυακή επιμόρφωση με θέμα: «Σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας πτυχών της γραμματικής με βάση τα πορίσματα της σύγχρονης γλωσσολογικής έρευνας».

Η επιμόρφωση αφορά τους εκπαιδευτικούς του κλάδου Δασκάλων ΠΕ70 και θα διεξαχθεί σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα σε 4 σύγχρονες συνεδρίες μέσω της πλατφόρμας zoom. Ωστόσο, τις συνεδρίες της 7ης και 21ης Φεβρουαρίου 2024 μπορούν να τις παρακολουθήσουν και οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών.

Οι δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να υποβληθούν έως και την Τρίτη, 16-01-2024 και ώρα 12:00 το μεσημέρι στον ακόλουθο link:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Συντονίστρια: Ανθή Ρεβυθιάδου, Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

17/1/2024, 18.30-20.00

Αγγελική Ευθυμίου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Η διδασκαλία του λεξιλογίου στο δημοτικό σχολείο: σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές

Στην ομιλία αυτή παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του λεξιλογίου και δίνεται έμφαση σε δραστηριότητες, πρακτικές και τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν στο δημοτικό.

***

24/1/2024, 18.30-20.00

Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ομότ. Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ο μορφολογικός τεμαχισμός ως στρατηγική διδασκαλίας του λεξιλογίου

Μέσω πολλών παραδειγμάτων ορθού και μη ορθού μορφολογικού τεμαχισμού παρουσιάζεται η τεχνική αυτή, η οποία συμβάλλει στον εμπλουτισμό του

λεξιλογίου των μαθητών/ριών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στη βελτίωση των ορθογραφικών επιδόσεών τους.

Ασημάκης Φλιάτουρας, Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το λόγιο επίπεδο στη σύγχρονη ελληνική: θεωρία και διδακτική προοπτική

Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των λόγιων στοιχείων και προτείνονται τρόποι αξιοποίησής τους κατά τη διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

***

7/2/2024, 19.30-21.00

Δρ. Γιώτα Γάτση, Εκπαιδευτικός, Επιμορφώτρια

Η συμπερίληψη στην πράξη, πολυγλωσσική ενσυναίσθηση

Στο πρώτο μέρος της ομιλίας θα εξεταστούν μια σειρά από δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στην πρωτοβάθμια σε τρεις πυλώνες (διδασκαλία-μάθηση, σχολικός πολιτισμός, επαφή με τη κοινότητα). Το δεύτερο μέρος αφιερώνεται στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων βιωματικά.

***

21/2/2024, 18.30-20.00

Λένα Αγαθοπούλου, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Δέσποινα Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Η διδασκαλία της γραμματικής στη δεύτερη/ξένη γλώσσα

Στο σεμινάριο θα συζητηθούν εκπαιδευτικές τεχνικές για τη διδασκαλία της γραμματικής στη δεύτερη/ξένη γλώσσα. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν τεχνικές εστίασης στον τύπο, οι οποίες στοχεύουν στην ανάπτυξη του γραμματικού συστήματος με δημιουργικό τρόπο.

Στατιστικά

  • Εμφανίσεις Άρθρων 80162

Online Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 16 guests και κανένα μέλος